آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مرز مهران/تمرکز ویژه روی گرما – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان

آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مرز مهران/تمرکز ویژه روی گرما - خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار راکو اظهار کرد: تلاش شبانه روزی برای تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی شهیدسلیمانی و برکت در گرمای طاقت‌فرسای مهران در حال انجام است.

وی بیان کرد: وجود گرمای شدید ۵۰ درجه سانتیگراد مرز مهران، عملیات عمرانی برای آماده‌سازی پایانه شهید سلیمانی و برکت در مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۳ همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

وی به اقدامات انجام شده در پایانه‌های مرزی شهید سلیمانی و برکت اشاره کرد و گفت: احداث و تکمیل سایبان شهید سلیمانی و برکت به منظور ایجاد سایه و خنک نگه داشتن زائران در گرمای هوا احداث شده و مجهز به سیستم مه پاش انجام شده است.

وی از انجام سنگ‌فرش محوطه شهید سلیمانی برای سهولت در تردد زائران خبر داد و افزود: کانال‌کشی و مهار آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و هدایت آب‌های سطحی به خارج از محوطه پایانه نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران و دسترسی آنها به امکانات بهداشتی مناسب تکمیل شده است.

چشمه خاور از تکمیل نمازخانه‌های پایانه برکت برای مراجعه به این نمازخانه‌ها و انجام فرایض دینی خبر داد.

وی بیان کرد: بهسازی و احداث جاده دسترسی پدافندی ترمینال برکت به پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور ارتقای نظارت و کنترل میدانی بر روند برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و روان‌سازی تردد زائران در مرز بین‌المللی مهران، در حال اجرا است.

چشمه خاور تصریح کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، پروژه‌های دیگری نیز در حال انجام است که به طور شبانه‌روزی و با نظارت مستقیم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و معاونین وی در حال پیگیری است.

وی گفت: با تکمیل این پروژه‌ها و تلاش مسئولین ذیربط، امید است زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۳ سفری امن، راحت و بدون مشکل را در مرز مهران تجربه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مرز مهران/تمرکز ویژه روی گرما – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مرز مهران/تمرکز ویژه روی گرما – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.