ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست

روش های مختلفی برای چاق شدن صورت مثل انجام ورزش ها، خوردن غذاهای چاق کننده صورت و استفاده از ماسک های خاص صورت وجود دارد. در این مقاله از ، قصد داریم تا یک روش بی خطر و طبیعی چاق کردن صورت با جوانه گندم را به شما معرفی کنیم. جوانه گندم دارای ارزش غذایی بسیار بالا و سرشار از پروتیین و فیبر گیاهی است. پودر جوانه گندم از کجا بگیریم ؟ از این جوانه برای اضافه کردن وزن و چاق کردن صورت به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه نحوه چاق کردن صورت با استفاده از جوانه گندم توضیح داده می شود. ابتدا در مورد خواص جوانه گندم صحبت می کنیم. اهمیت این جوانه از زمان های قدیم به خصوص در کشورمان ایران زیاد بوده است و در اسفندماه این جوانه را پرورش می دهند تا در شروع فصل بهار، آن را در سفره هفت سین قرار دهند.

ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست

جوانه گندم حاوی هم ویتامین ها و فوتوشیمایی های طبیعی مانند فلاونوییدها است که به عنوان آنتی اکسیدان نیز شناخته می شوند. آنتی اکسیدان ها فرآیند پیری را کند می کنند و آنتی اکسیدان موجود در جوانه گندم با خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند. نوشیدن آب جوانه گندم به سم زدایی از بدن نیز کمک می کند. این جوانه همچنین سلامت را بهبود بخشیده و پوست را درخشان می کند. از جوانه گندم جهت درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز استفاده می شود. مصرف روزانه آب جوانه گندم حتی برای پوست های مستعد آکنه مفید است و زخم ها و لکه های موجود در پوست را برطرف می کند. در ادامه در مورد خواص جوانه گندم برای چاقی صورت صحبت می کنیم.

جوانه گندم کالری بالایی دارد، باعث افزایش سریع وزن می شود. این افزایش به طور خاص در صورت قابل مشاهده است. همانطور که قبلا توضیح داده شد، این گیاه حاوی ویتامین های B و E است که در زیبایی و سلامت پوست نقش داشته و به آبرسانی پوست کمک می کنند و در نتیجه باعث چاق شدن صورت می شود. ویتامین E نیز در پزشکی به عنوان اکسیر جوانی شناخته می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی جوانه گندم نیز باعث می شود که هم به عنوان ماسک صورت برای رفع چین و چروک پوست و هم به صورت خوراکی مصرف شود تا به چاق شدن پوست کمک کند. پودر جوانه گندم را با نصف یک موز که به طور کامل له شده، ترکیب کنید. سپس دو قاشق چایخوری روغن زیتون به این مخلوط اضافه نمایید. اجازه دهید تا این مخلوط به مدت 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

از این سه روش تهیه ماسک پودر جوانه گندم برای چاقی صورت و سفید شدن پوست فوق استفاده کرده و پس از مدتی تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. سبوس برنج دکتربیز دارای خواص بیشماری از جمله سم زدایی بدن تا مبارزه با سلول های سرطانی است. یکی از کاربردهای گسترده این جوانه، برای سلامت و زیبایی پوست و صورت و به طور خاص چاق شدن صورت است. جهت استفاده از جوانه گندم برای چاق کردن صورت می توان هم آن را به وعده های غذایی اضافه کرده و هم به صورت موضعی و به شکل ماسک بر روی صورت اعمال کرد. آیا تا به حال از جوانه گندم برای چاق شدن پوست صجوانه گندم بخشی از هسته داخلی گندم است، جوانه ای پرخاصیت و مفید که به طور طبیعی حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای ایجاد و رشد گیاه گندم جدید می باشد.

  • برای تهیه آرد گندم، جوانه و سبوس گندم را جدا می کنند – زیرا چربی موجود در هسته گندم زود فاسد می شود و عمر محصول را کاهش می دهد – در حالی که طی این فرایند تقریبا بیشتر مواد مغذی گندم از دست می رود و در مراحل بعد با اضافه کردن افزودنی و سفید کننده ها به آرد، ارزش غذایی آن، حتی از آرد خالص نیز کمتر می شود.
  • سبوس و جوانه گندم از بخش های بسیار مغذی گندم هستند، اگرچه ارزش غذایی جوانه نسبت به سبوس گندم بیشتر است.

خواص جوانه گندم برای پوست صورت

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمین شوید. جوانه گندم پوست را آبرسانی کرده و خشکی آن را برطرف می کند. در ادامه با ما همراه شوید تا با خواص سبوس چند غله بیز برای سلامتی، پوست و مو آشنا شده و درباره ارزش غذایی، موارد مصرف و مضرات آن بیشتر بدانید. جوانه گندم و روغن آن از دیرباز برای زیبایی و سلامت پوست و مو استفاده می شده و دارای خواص دارویی فراوان می باشند. جوانه گندم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای قلب، استخوان ها، معده و روده، دیابت، بارداری و کودکان مفید است. از دیگر خواص جوانه گندم می توان به انرژی زایی، کاهش کلسترول خون، کاهش استرس و درمان یبوست اشاره کرد.

کافیست هر روز 1 قاشق غذاخوری دانه جوانه گندم را به 1 لیوان آب اضافه کرده و میل کنید تا شاهد تغییرات مثبت روی پوست خود باشید. برای رفع خشکی نواحی خاصی از بدن مانند آرنج، زانوها، پاشنه پا کافیست مقداری روغن جوانه گندم به این نواحی بمالید. مصرف منظم جوانه گندم برای چاقی صورت نیز مفید است. برای روشن و درخشان کردن پوست کافیست از ماسک جوانه گندم و موز استفاده کنید، ویتامین و مواد معدنی موجود در این ماسک آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از بین برده و پوست را نرم و زیبا می کند. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با هم مخلوط کنید و مقداری موز رسیده له شده به آن اضافه کنید. خمیر حاصل را روی پوست صورت بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید و ماساژ دهید. توصیه می شود هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

جوانه گندم خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری دارد و به کاهش چین و چروک و سایر علایم پیری زودرس پوست کمک می کند. استفاده موضعی از روغن جوانه گندم به درمان قرمزی و خارش پوست کمک کرده و برای درمان اگزما مفید است. روغن جوانه گندم و عسل (هر یک به اندازه 1 قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و چند قطره شیر نجوشیده به آن اضافه کنید و روی پوست صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب معمولی بشویید. این ماسک برای همه انواع پوست مخصوصا پوست چرب مفید است. یکی از عوامل بروز ناباروری در زنان کمبود برخی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است و جوانه گندم به دلیل مواد مغذی فراوان برای درمان ناباروری مفید است. اگرچه توصیه می شود قبل از استفاده از هر روش و داروی گیاهی با پزشک متخصص مشورت شود.

روش مصرف جوانه گندم

  • جوانه گندم معمولا در محصولات گندم کامل از جمله نان گندم و آرد گندم کامل یافت می شود.
  • می توان از جوانه گندم به جای آرد در تهیه کیک و پنکیک و شیرینی استفاده کرد یا چند قاشق از آن را به اسموتی اضافه کرد.
  • از روغن جوانه گندم می توان در پخت و پز استفاده کرد، اگرچه برای سرخ کردن توصیه نمی شود زیرا این روغن طی سرخ کردن مواد مغذی خود را از دست می دهد.
  • روغن جوانه گندم را می توان به جای روغن زیتون در سالاد و سس ماکارونی استفاده کرد.
  • همچنین می توانید هنگام آماده کردن صبحانه، 1 قاشق پودر جوانه گندم به غلات صبحانه یا فرنی اضافه کنید یا برای افزایش انرژی در طول روز، 1 قاشق چایخوری از آن را به ماست یا سالاد افزوده و به عنوان میان وعده میل کنید.
  • جوانه گندم به خوش طعم شدن سوپ نیز کمک می کند.

چربی های اشباع نشده موجود در جوانه گندم باعث فاسد شدن آن در مدت کوتاه می شود مخصوصا اگر جوانه گندم خام و تازه باشد. جوانه گندم در ظروف دربسته و مهر و موم شده تا یک سال قابل نگهداری است. لازم به ذکر است جوانه گندم سالم بویی شبیه آجیل برشته شده دارد. جوانه گندم را می توان به صورت پودر و آماده از فروشگاه ها خریداری یا جوانه گندم خام خانگی تهیه کرد. برای تهیه جوانه گندم تازه خانگی کافیست دانه های گندم را شسته و داخل ظرف پر از آبی بریزید و در مکانی که نور کافی به آن برسد نگهداری کنید. بعد از مدتی که گندم ها جوانه زدند، آب روی آن ها را جدا کرده و پارچه ای روی دانه ها بکشید و هر روز دو بار آب به آن ها اسپری کنید تا بعد از گذشته حدود 3 یا 4 روز جوانه گندم آماده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست"، کلیک کنید.