فاصله 22 درصدی تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان

فاصله 22 درصدی تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید - خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار راکو، سال گذشته یک میلیون و 348 هزار دستگاه خودرو تولید شد و وزارت صمت وعده داد که برای سال 1402 یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد تا با افزایش تولید از حجم فشار به بازار خودرو بکاهد و عرضه و تقاضا را از این طریق به تعادل برساند.

برای دستیابی به هدف پیش بینی شده خودروسازان باید هر ماه حدود 142 هزار دستگاه خودرو تولید می کردند تا در پایان سال تعداد خودروی تولید شده به 1.7 میلیون خودرو می رسید اما با این حال بر اساس گزارش تولید انواع خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده طی سال جاری بالغ بر یک میلیون و 340 هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده؛ یعنی به صورت میانگین ماهانه کمی بیش از 116 هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

بنابراین تولید خودرو تقریباً 22 درصد نسبت به برنامه های پیش بینی شده عقب است و نتوانسته به رکوردهای مدنظر وزارت صمت برسد. به این ترتیب بالغ بر 360 هزار دستگاه، خودرو کمتر از اهداف مد نظر تولید شده است.

بر این اساس، تولید خودرو بر خلاف وعده های وزارت صمت پیش رفته و نتوانسته آرزوهای سیاست گذار را محقق کند و به جای تولید یک میلیون و 700 هزار و حتی یک میلیون و 600 هزار تنها یک میلیون و 340 هزار خودرو تولید شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فاصله 22 درصدی تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فاصله 22 درصدی تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.