ورود واگن‌های جدید مترو از اواخر بهار در خطوط

ورود واگن‌های جدید مترو از اواخر بهار در خطوط

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با پرداختن به ورود واگن های جدید به خطوط متروی پایتخت، گفت: به دلیل ملاحظاتی که در واردات وجود داشت و آزمایش‌هایی که باید در خطوط صورت می گرفت، فعالیت واگن‌ها در اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده رقم خواهد خورد.

به گزارش راکو، عبدالمطهر محمدخانی امروز در نشست خبری با بیان اینکه همکاران ما در شهرداری و سازمان خدمات اجتماعی و مناطق ۲۲ گانه در شب‌های سرد سال تلاش خود را به کار گرفتند که هیچ یک از شهروندان با مشکل اسکان مواجه نشوند، اظهار کرد: ما دو نوع ثابت و سیار از خدمات‌رسانی را به آسمان خواب ها ارائه می‌دهیم که در قالب گرمخانه‌ها و اتوبوس‌ها فعالیت می‌کنند که خوشبختانه ظرفیت این دو بخش در شب های سرد تکمیل نشد.

محمدخانی افزود: دو گزارش در دو روزنامه با محوریت خدمات رسانی به شهروندان در این شب ها منتشر شد که خبرنگاران این دو رسانه در صحنه حضور یافتند و به انتشار گزارش اقدامات پرداختند که کار ارزشمندی بود.

سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه از رویکرد انتقادی در بخش هایی که سازنده و کمک کننده است و می تواند نواقص را برطرف کند، استقبال می کنیم، یادآور شد: در مواردی همچون برقی سازی اگر کمک رسانه ها نبود، به نتیجه نمی رسیدیم. 

واگن‌های جدید از اواسط بهار وارد خطوط می‌شوند

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با تعلل چینی ها در ساخت واگن های مترو، گفت: در مورد قرارداد واگن ها مسیر تا اینجا به خوبی پیش رفته و تقریبا تمام راه را با تلاش مدیران شهری پیش برده ایم. در مورد عبارتی که آقای چمران در مورد واگن ها مطرح کردند، ورود نمی کنیم و سخنان ایشان به عنوان بزرگتر حوزه شهری حرف نهایی و قطعی مدیریت شهری است. امیدواریم همکاری بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم به ساخت واگن ها سرعت بدهیم.

محمدخانی با بیان اینکه این موضوع توافق جدی بین دو کشور است، یادآور شد: این توافق بین رؤسای دو دولت است که دوره ششم مدیریت شهری توانست آن را عملیاتی کند. دو رام قطار در سال آینده وارد خطوط مترو خواهد شد. بعد از واردات واگن های اولیه امیدواریم این سرعت افزایش پیدا کند و در سالهای آینده قرارداد به طور کامل محقق و واگن ها در تمام خطوط به کار برده شود. امید می رود با کمک دولت و بانک مرکزی این قرارداد شتاب بیشتری بگیرد.

وی افزود: به دلیل ملاحظاتی که در واردات وجود داشت و آزمایش هایی که باید در خطوط صورت می گرفت، فعالیت واگن ها در اردیبهشت و خردادماه سال آینده رقم خواهد خورد.

دریافت مجوز و صدور پروانه را به پایان سال موکول نکنند

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره صدور پروانه و تسهیلات در این زمینه، توضیح داد: تصمیم شهرداری طبق قانون این است که به صورت قطعی تا پایان سال هیچگونه تخفیفی در عوارض صدور پروانه نخواهیم داشت و به صورت طبیعی در سال آینده متناسب با تورم و تصمیم شورا افزایش هزینه ها را نیز به صورت طبیعی خواهیم داشت. تمام برآوردهای کارشناسی نشان می دهد که افزایش یا کاهش عوارض صدور پروانه تاثیر خاصی در قیمت مسکن ندارد و افزایش طرف عرضه است که در این مساله تاثیر دارد. امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در شهرداری تهران به ویژه در بخش مشوق ها در بحث بافت فرسوده، ساخت و ساز افزایش پیدا کند.

وی افزود: به انبوه سازان توصیه می کنیم که بحث دریافت مجوز صدور پروانه ها را به پایان سال موکول نکنند تا با تراکم بالا در حوزه اداری در این مساله مواجه نشویم.

میزان استفاده از انرژی خورشیدی در مجموعه های شهرداری به ۱۰ درصد می رسد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه این نشست در خصوص استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، گفت: با اقداماتی که صورت گرفته و در حال انجام است، تا اسفندماه یک درصد از کل برق مصرفی مجموعه های شهرداری را از محل نیروگاه های خورشیدی تأمین خواهیم کرد. شاید به ظاهر کم باشد اما میانگین آن در دیگر دستگاه های اجرایی حدود ۰.۶ درصد است و دو برابر معدل میزان مصرف سایر دستگاه هاست.

وی با بیان اینکه طراحی ها و مطالعات تکمیل شده و با اختصاص بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی در سال آینده با همراهی شورا، میزان استفاده از انرژی خورشیدی به ۱۰ درصد خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این میزان رکوردی قابل توجه بین دستگاه ها و نهادها خواهد بود.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با نوسازی و ساخت مسکن در پایتخت، تصریح کرد: شهرداری تهران قرار نیست مسکن بسازد و ما نهاد تسهیل گر هستیم و دولت را همراهی خواهیم کرد که به وظایف خود عمل کند. شهرداری باید تسهیلاتی را در نظر بگیرد و همراهی های لازم را داشته باشد که این اتفاق افتاده است.


وی اضافه کرد: تعدادی از این پروژه ها از لحاظ ساخت به مراحل خوبی رسیده و اصحاب رسانه مجدداً می توانند از این پروژه ها بازدید کنند. شهرداری به وظایف خود و فراتر از وظایف خود در این زمینه عمل کرده است.


محمدخانی با بیان اینکه یک گزینه در مذاکرات با چین در حوزه مسکن بود، خاطرنشان کرد: امروز موضوع اصلی ما حمل و نقل عمومی و برقی سازی است. از این ظرفیت با همکاری دولت در واردات اتوبوس، مترو، تاکسی و موتورسیکلت برقی و تراموا استفاده می کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت زنان در یگان حفاظت شهرداری تهران و چگونگی فعالیت آنها گفت: هر اتفاقی که در حوزه یگان حفاظت در این سالها در شهرداری می افتاده قرار است در بخش هایی که اکثریت با زنان است و بخش های تخصصی آنها، متناسب با همکاران خانم یگان انجام شود. مثلا در واگن های اختصاصی بانوان در مترو یا ساختمان های شهربانو این فعالیت به زنان یگان حفاظت واگذار می شود. اولویت بانوان شاغل در یگان حفاظت بحث امنیت و مسائل انتظامی است و مجوز جذب آنها نیز با همین رویکرد انجام می شود.


محمدخانی ادامه داد: همانطور که آتش نشان زن داریم در حوزه تخصصی یگان حفاظت نیز باید از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

علت کندی عملیات در پروژه یادگار امام(ره) حساسیت جابجایی لوله آب توسط آبفاست

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تکمیل پروژه بال غربی بزرگراه یادگار امام، اظهار کرد: از شهروندان برای ترافیک ایجاد شده در این محدوده عذرخواهی می کنیم. اینکه این تصور پیش آمده که کار انجام نمی شود، به این دلیل است که تقاطع چهار سطحی در حال اجراست و دو تقاطع کاملا زیر زمین قرار گرفته و طبیعی است که شهروندان ابعاد کار را مشاهده نکنند.

 

سخنگوی شهرداری پایتخت با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود و فاز اول میدان فتح و فاز دوم ضلع غربی بزرگراه یادگار امام است، تصریح کرد: طبق وعده امیدواریم تا خردادماه سال آینده این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد. تلاش سه شیفته معاونت فنی و عمرانی بر این است که میدانگاه تا پایان امسال به بهره برداری برسد، اما یک معارض جدی دارد و لوله بزرگ آن در این محدوده وجود دارد که امیدواریم با همراهی شرکت آبفا و تلاش جدی و جهادی جابجایی این لوله آب به سرانجام برسد و بتوانیم میدانگاه را به بهره برداری برسانیم. پروژه متوقف نشده اما یکی از بخش های زیرسطحی را با کندی مواجه کرده است.

 

محمدخانی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از آب از این لوله ها منتقل می شود و نقش مهمی در تأمین آب جنوب غرب تهران دارند، تصریح کرد: امید می رود مجموعه آبفا همانطور که تا امروز همکاری خوبی داشته از این پس نیز همراهی لازم را با شهرداری داشته باشد تا طرح مورد نظر سریعتر به نتیجه برسد.

وی درخصوص اجرای نهضت برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی و وام خرید تاکسی برقی با وام صفر درصد که توسط شهردار تهران مطرح شده است نیز بیان کرد: از محل تبصره ماده ۱۲ تکلیفی برای دولت برای تأمین ناوگان با اولویت سوخت های غیرفسیلی وجود دارد. گفت و گوها با وزارت صمت انجام شده و امیدواریم با تصمیم وزیر صمت این موضوع به سرانجام برسد. بحث وام به خریداران تاکسی ها با شرایط مناسب انجام می شود و به صورت پلکانی بر اساس تورم میزان پرداخت افزایش پیدا می‌کند.


سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: امیدواریم که تا پیش از پایان سال فراخوان های خرید تاکسی ها را برای رانندگان داشته باشیم که قدم اولیه آن تأمین این وام و همکاری وزارت صمت است.

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره مسجد پارک قیطریه و انصراف یک خیر از این پروژه که از سوی یک عضو شورا مطرح شد، اظهار کرد: این صحبت از سوی یکی از اعضای شورا مطرح شد و در واقع تقلیل موضوع تکلیف قانونی شهرداری به نظر شخصی یک خیر، یک نوع انحراف از اصل موضوع است. شهرداری تکلیفی در این زمینه برای تامین سرانه های مختلف در پارک های شهر دارد و این تکلیف خودش را حتما انجام می دهد آن هم در قالبی که به فضاهای سبز و درختان آسیب نرساند. از ابتدای دهه ۷۰ این کار یعنی ساخت مساجد در پارک ها انجام می شود. بنابراین این تعبیر از سوی عضو شورا دقیق نیست.


وی افزود: آن چیزی که در قانون برای ما بنا شده قطعا انجام می‌شود و در همه فضاهایی که تکلیف قانونی داریم با همان رویکرد حفظ فضاهای سبز و درختان این کار را انجام خواهیم داد.

کاهش اعتراضات در مورد تردد سگ‌های ولگرد در برخی محلات نسبت به دو سال گذشته

سخنگوی شهرداری تهران در مورد  تردد حیوانات ولگرد در برخی محلات نیز خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های آماری و گزارشات سامانه ۱۳۷ کاهش جدی اعتراضات را در مورد تردد سگ های ولگرد نسبت به دو سال گذشته شاهد بودیم و این نشان می دهد که عملکرد بهبود یافته و در برخی مناطق اعتراضات تقریبا به صفر رسیده است. در برخی محلات که در حریم قرار دارند، همچنان با مشکل مواجه هستیم که یک مشکل پیچیده زیست محیطی است و با توجه به زاد و ولد سگ ها و انتقال از شهرهای اقماری به تهران، باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.


وی افزود: گروه های حامی حیوانات و برخی افراد که فهم ضد محیط زیستی در مورد حمایت از حیوانات دارند، باعث شده پیچیدگی موضوع بیشتر شود و ابعاد اجتماعی پیدا کند. اساتید زیست محیطی به این رویکرد برخی حامیان انتقاد دارند و معتقدند که در شهرهای بزرگ با این نوع نگاه با مشکل مواجه می شویم. این به کمک رسانه ها نیاز دارد که اطلاع رسانی های لازم را داشته باشند که رشد بی رویه تردد سگ های ولگرد در مناطق حاشیه شهر چالش ایجاد می کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره اعتراضات کسبه به برگزاری نمایشگاه کیف و کفش در مجموعه شهر آفتاب توسط شهرداری نیز یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ها در شهر آفتاب تکلیف قانونی شهرداری است و مصوبات محکمی در شورا وجود دارد که شهر آفتاب به یک مرکز نمایشگاهی تبدیل شود. 

وی ادامه داد: اولویت شهرداری تهران طبیعتاً توسعه کسب و کارهای خرد است و به عنوان یک نهاد عمومی وظیفه دارد که شرایط را با کسب و کار خرد فراهم کند. ما اعتراضات جدی را از سوی مردم و دستگاه های متولی همچون وزارت اقتصاد داریم که باید فضایی برای خرده فروشان فراهم شود و این اقدام به شفافیت بالاتر، ایجاد رقابت و کاهش قیمت خواهد شد. 

تلاش شهرداری در حمایت از کسب و کار خرد و فصلی در قالب برگزاری نمایشگاه 

محمدخانی با بیان اینکه در مواردی هم برخی شهروندان اعتراض می کنند که با دست فروشی برخورد نشود، یادآور شد: در همین راستا تلاش شهرداری حمایت از کسب و کار خرد و فصلی در قالب برگزاری نمایشگاه هاست.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص طرح «من شهردارم» و شائبه آمارسازی در آن عنوان کرد: بر اساس سامانه شهرزاد به عنوان مبنای ارائه آمار این طرح، به تعداد شرکت کنندگان در این طرح شماره موبایل یکتا و یونیک وجود دارد و منطقه و ناحیه هر فرد شرکت کننده در این طرح مشخص است، در برخی از پروژه ها که افتتاح می شد از برخی از عزیزانی که به آن پروژه رأی دادند دعوت کردیم و یا به صورت تلفنی به آنها اطلاع دادیم. آمار درباره این مساله آمارسازی نمی‌دانم و منظور شما چیست؟

محمدخانی ادامه داد: یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر در دوره قبل در این طرح شرکت کردند و ممکن است دهم درصد خطاهایی در آن وجود داشته باشد و خطایی در مسیر گفت و گو با مردم وجود داشته باشد و این اتفاق موردی در یک عدد بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خیلی قابل توجه نیست؛ بلکه چیزی که قابل اتکا است این است که این طرح شهرداری را موظف می کند که رأی و نظر مردم را تبدیل به قانون کند. 

وی گفت: با جمع بندی انجام شده نظر مردم تبدیل به بخشی از لایحه بودجه سال آینده می شود و با همراهی اعضای شورا تبدیل به مصوبه قانونی لازم‌الاجرا می شود. مثلا پژمان بازغی از هنرمندان کشورمان برای تشویق مردم و هنرمندان برای ایجاد یک پروژه هنری در مجاورت پارک هنرمندان آنها را تشویق به شرکت در این طرح کرد. همچنین در تبلیغات محیطی نیز تصویر و عنوان برخی از پروژه هایی که مردم انتخاب کردند را می بینید.

شهرداری در همه موضوعات در کنار دولت است

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت مدرسه و تکلیف شهرداری در این موضوع یادآور شد: فراتر از قانون، شهرداری در بحث مدارس در همه دوره ها پیشتاز بوده و در تفاهم شهرداری و دولت جدید بنا شد که شهرداری به بحث نوسازی و بهسازی مدارس در شهر ورود کند. در مورد مدارس استثنایی نیز فراتر از تکالیف قانونی در بحث مسئولیت اجتماعی کمک هایی انجام می دهیم. ما در همه موضوعات در کنار دولت هستیم و شهرداری خودش را همراه، شریک و برادر دولت برای کمک به مردم می داند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت برج های مشرف بر باغ گیاه شناسی توضیح داد: یکی از موضوعاتی که از ابتدای این دوره با آن مواجه بودیم اعتراض بحق مجموعه باغ گیاه شناسی و فعالان محیط زیستی برای ساخت و ساز در اطراف آن بود که در حال اتفاق بود. بررسی و کارشناسی ها انجام شد، اما مجموعه ای که در ارتش در حال ساخت بود طبق مجوزها و قانون که توسط شهرداری در دوره های قبل صادر شده بود در حال انجام بود. با این همه به دلیل مصالح بالاتر و ملاحظات محیط زیستی مجموعه ارتش همراهی فراقانونی داشت و از حق خود برای طی کردن مسیر گذشت. البته زمین معوض از طرف دولت به آنها داده شد و با همراهی ارتش و توسط آنها ارتفاع ساختمان ها در حال کاهش است و مشکل جدی محیط زیستی درباره سایه افکندن ساختمان‌ها بر روی گونه های گیاهی در حال برطرف شدن است. 

مجوز ساخت‌وساز اطراف باغ گیاه‌شناسی در دوره همان فردی داده شده که ما را متهم به شهرفروشی می‌کند

بر اساس گزارش سایت شهر، محمدخانی تاکید کرد: باید اعلام کنم که مجوز ساخت و ساز اطراف باغ گیاه شناسی که آسیب به محیط زیست می زند در دوره همان عزیزی انجام شد که ما را متهم به شهرفروشی می کند و به نظرم یک گزینه مطالعاتی خوب برای کسانی است که ببینند که چه کسی شهرفروشی کرده و چه کسی کمک می کند که با همکاری بین بخشی این مشکل حل شود تا به محیط زیست کمک شود. 

پایان خبر راکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورود واگن‌های جدید مترو از اواخر بهار در خطوط" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورود واگن‌های جدید مترو از اواخر بهار در خطوط"، کلیک کنید.