مقبره شهدای احد+فیلم – خبرگزاری راکو

مقبره شهدای احد+فیلم

مزار شهدای اُحُد، مکانی که در آن شهدای جنگ اُحد، به خاک سپرده شده اند و زایران به هنگام حضور در شهر پیامبر به زیارت آن می روند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری راکو، مزار شهدای اُحُد، مقبره ای که در آن شهدای جنگ اُحد، از جمله حمزه بن عبدالمطلب، مصعب بن عمیر و حنظله غسیل الملایکه به خاک سپرده شده اند. این مقبره میان کوه احد و کوه رمات، در شمال شهر مدینه قرار گرفته است.

پیامبراکرم (ص) به زیارت شهدای احد می رفت و مردم را به زیارت و سلام کردن بر آنان تشویق می کرد. حضرت زهرا(س) نیز به زیارت قبر حضرت حمزه رفته و آنجا به دعا و نماز می پرداخت. سیره مسلمانان؛ خصوصا مردم منطقه حجاز، زیارت این قبور و تبرک جستن به آن بود.

گزارش های تاریخی حکایت از وجود بنا و مسجد بر روی قبور شهدا از قرن دوم هجری دارد. این بناها در طول قرون متمادی بازسازی و توسعه یافته بود ولی با روی کار آمدن حاکمیت آل سعود درعربستان ، بناهای موجود تخریب شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقبره شهدای احد+فیلم – خبرگزاری راکو" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقبره شهدای احد+فیلم – خبرگزاری راکو"، کلیک کنید.