مبادله 645 هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا

مبادله 645 هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا

راکو/گیلان مدیرکل راه آهن شمال 2 با اشاره به افزایش مبادلات ریلی پایانه آستارا، گفت: از ابتدای اسفند ماه امسال قریب به 645 هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور آذربایجان مبادله شد.

غلامحسین ولدی امروز 6 اسفند ماه با اشاره به عملکرد پایانه مرزی آستارا از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه امسال قریب به 645 هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به رقم 501 هزار و 797 تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از 28 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به افزایش صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، افزود: میزان واردات ریلی کالا در 11 ماهه امسال 206 هزار و 379 تن بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال2 گفت: این رقم نسبت به عدد 130 هزار و 307 تن در مدت مشابه سال گذشته، حدود 58 درصد افزایش داشته است.

ولدی درباره صادرات از این پایانه ریلی، خاطرنشان کرد: در 11 ماه نخست سال جاری بیش از 167 هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود 270 هزار تن کالا نیز ترانزیت شد.

به گزارش راکو و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال 2، مرکبات و انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده اند و چوب، الوار، پنبه، کاغذ ، غلات و غیره نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی است.

پایان خبر راکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مبادله 645 هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مبادله 645 هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا"، کلیک کنید.