علت درد کشاله ران سمت راست چیست؟

علت درد کشاله ران سمت راست

به طور معمول ، درد شما در اثر آسیب دیدگی یکی از ساختارهای ساق پا که به کشاله ران شما متصل است، مانند کشش یا پارگی عضلات ، رباط یا تاندون ایجاد می شود. “کشش کشاله ران” معمولاً به پارگی یا کشش عضلات ، که در قسمت داخلی ران قرار دارند ، اطلاق می شود. این نوع صدمات کشاله ران معمولاً در اثر استفاده بیش از حد ایجاد می شود و در بین افراد فعال جسمی رایج است.

علت درد کشاله ران سمت راست چیست؟

10 دلیل دیگر درد کشاله ران سمت راست در خانمها :

فراتر از آسیب دیدگی در عضله، رباط یا تاندون علت درد ران پا سمت راست شما می تواند نتیجه هر یک از شرایط مختلف مانند موارد زیر باشد:

1.آرتروز در باسن شما :

یک علامت بارز ورم مفاصل ران ، درد در ناحیه کشاله ران عمیق است که گاهی اوقات به سمت قسمت داخلی پا تا ناحیه زانو تابیده می شود. این درد کشاله ران می تواند با ایستادن یا راه رفتن برای طولانی مدت زمان شدیدتر شود.

2.غدد لنفاوی بزرگ شده :

گره های لنفاوی ، که به آن غدد لنفاوی نیز گفته می شود ، در کشاله ران (غدد لنفاوی اینگوینال یا فمورال) به دلایل مختلف از جمله آسیب، عفونت ( لنفادنیت ) یا به ندرت سرطان ممکن است تورم ایجاد کرده و باعث ناراحتی شود.

3.فتق فمورال :

در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد ، فتق فمورال برآمدگی و بیرون زدگی احشا در قسمت بالای ران و نزدیک کشاله ران می‌باشد. در واقع زمانی اتفاق می‌افتد که یک قسمت کوچک از روده باریک وارد کانال فمورال می‌شود. کانال فمورال حاوی گره لنفاوی روزنمولر و عروق لنفاوی میباشدو دقیقاً در زیر لیگامان اینگواینال واقع شده‌است.

4.شکستگی لگن :

با شکستگی لگن ، درد به طور معمول در کشاله ران یا بالای ران فوقانی خارجی وجود خواهد داشت. اگر استخوان لگن شما در اثر مواردی مانند سرطان یا آسیب و استرس ضعیف شود ممکن است مدتی قبل از شکستگی احساس درد در ناحیه کشاله ران یا ران داشته باشید.

5.فتق اینگوینال :

فتق مغبنی یا فتق اینگوینال در ناحیه کشاله ران است. اگرچه در مردان شایع تر است ، فتق اینگوینال بافت داخلی است که از طریق یک نقطه ضعف در عضلات کشاله ران شما فشار می آورد. به عنوان یک زن ، ممکن است شما یک فتق مایع غیر انعطاف پذیر یا مخفی داشته باشید که باید با استفاده از لاپاراسکوپی ارزیابی شود.

6.علائم درد کشاله ران

اغلب ورزشکاران پس از یک حرکت اشتباه یا صدمه دیدن از درد کشاله ران رنج می برند. عضلات این ناحیه در طول فعالیت بدنی فشار زیادی را تحمل می کنند. به طور کلی این عضلات همیشه در معرض کشیدگی و آسیب هستند. درد کشاله ران می تواند تیز یا مبهم باشد، اما اغلب با حرکت بدتر می شود و ممکن است با علائم زیر همراه باشد:

درد لگن

اشکال در راه رفتن

حساسیت به تماس

عدم توانایی ورزش کردن

تورم در اطراف ران و لگن

درمان درد کشاله ران

برخی علل درد کشاله ران، آسیب های عضلانی جزئی هستند و معمولا در خانه درمان می شوند. در بعضی موارد، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک باشد.

علائم شایع

1_ استراحت

حداقل یک تا دو هفته برای بهبودی ناحیه آسیب دیده استراحت کنید.

2_ داروهای ضد درد

گزینه هایی مانند تیلنول و ادویل برای درمان کوتاه مدت درد عالی هستند.

3_ کمپرس یخ

کمپرس یخ روشی آسان برای کاهش درد می باشد.

4_ کمپرس گرما

در برخی افراد ممکن است کمپرس گرم بیشتر از کمپرس یخ موثر باشد.

5_ پشتیبانی

پوشیدن لبای های تنگ می تواند کمک کننده باشد.

6_ کشش

کشش صحیح ناحیه آسیب دیده در طول بهبودی می تواند مفید باشد و قبل از هر تمرین باید انجام شود.

7_ فیزیوتراپی

یک فرد حرفه ای می تواند تکنیک های پیشرفته و مربوط به قسمت خاص آسیب دیده را آموزش دهد.

8_ اشعه ایکس

پزشک ممکن است از اشعه ایکس یا برخی از انواع تصویر برداری مانند سی تی یا ام آر آی برای ارزیابی علت درد کمک بگیرد.

9_ تزریق استروئید

اگر درد شما ناشی از التهاب در ناحیه مفصلی یا اطراف آن باشد، استروئیدها می توانند این مشکل را درمان کنند.

10_ آنتی بیوتیک ها

اگر پزشک مشکوک به عفونت باکتریایی باشد، ممکن است آنتی بیوتیک ها را تجویز کند.

11_ جراحی

جراحی می تواند در موارد آسیب شدید عضلانی و شکستگی های استخوانی یا مشکلات دیگری مانند فتق مورد نیاز باشد.

برای درد کشاله ران به چه دکتری مراجعه کنیم؟

احساس هر گونه درد و ناراحتی در بدن برای انسان ناخوشایند است و به همین دلیل است که ما با احساس کمترین درد در نواحی مختلف بدن تلاش می کنیم به کمک درمان های پزشکی مشکل را رفع کنیم. درد کشاله ران یکی از دردهای رایجی است که استخوان لگن یا همان استخوان پلویس (Pelvis) را درگیر می کند. ناحیه لگن می تواند به دلایل مختلف از جمله آسیب، عفونت، افزایش بیماری دچار درد شود.

مهم ترین سوالی که در زمان احساس درد در ناحیه کشاله ران مطرح می شود این است که علت درد کشاله ران چیست و یا برای درد کشاله ران به چه دکتری مراجعه کنیم؟ گاهی درد کشاله ران ناشی از کشیدگی ماهیچه ران یا کوفتگی است که با مراجعه به متخصصان ارتوپد و توصیه آن ها درمان با استراحت، یخ درمانی و مصرف مسکن های مناسب صورت می گیرد. اگر درد جدی باشد، نیاز به درمان های قوی تر وجود دارد.

در این مطلب سعی داریم تا با علل مختلف درد کشاله ران و راه های درمان آن توسط متخصص ارتوپد آشنا شویم. کلینیک ما با همکاری بهترین و مجرب ترین متخصصان ارتوپد و با بهره گیری از جدیدترین ابزارها و تکنیک های درمانی آماده ارائه خدمات درمانی در حوزه مشکلات استخوان از جمله درمان درد کشاله ران به شما عزیزان است. با ما در ارتباط باشید.

علت درد کشاله ران چیست؟

کشاله ران محل اتصال میان شکم و ران است. این ناحیه در دو سوی استخوان شرمگاه قرار دارد. گاهی این ناحیه بر اثر ورزش و فعالیت های سنگین دچار درد می شود که این درد موقتی است و با استراحت و به کمک ورزش های اصلاحی که متخصص ارتوپد تجویز می کند درمان می شود. گاهی علت درد کشاله ران آسیب و بیماری است.

از مهم ترین علل درد کشاله ران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسیب های عامل درد کشاله ران • کشیدگی کشاله ران بر اثر ورزش و فعالیت؛

  • شکستگی استخوان ناحیه لگن خاصره و ران؛
  • کوفتگی در ناحیه ران؛
  • پارگی رباط یا رگ به رگ شدن آن بر اثر ضربه و یا فعالیت شدید؛
  • پارگی مینیسک زانو و انتشار درد آن به کشاله ران؛
  • التهاب تاندون بر اثر حرکت بیش از حد مفصل و آسیب دیدن آن و یا بر اثر عفونت؛
  • کشیده شدن ماهیچه ران؛ • شکستگی حاد لگن؛
  • شکستگی عصبی لگن؛
  • روماتیسم مفصلی و ایجاد درد کشاله ران؛ • پوکی استخوان و ایجاد درد در کشاله ران
  • آسیب دیدگی لابروم مفصل ران و یا پارگی آن؛
  • درد سیاتیک و انتشار درد آن به کشاله ران.

در صورت هر گونه آسیب دیدگی در ناحیه کشاله ران و کشیدگی و کوفتگی این ناحیه باید به یک متخصص ارتوپد خوب مراجعه کنید تا علت درد بررسی و درمان مناسب صورت پذیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت درد کشاله ران سمت راست چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت درد کشاله ران سمت راست چیست؟"، کلیک کنید.