طرز تهیه رب گوجه سبز

رب گوجه سبز همراه با سبزی محبوب بهاری، گوجه سبز است. رب گوجه فرنگی سبز یا پرینو مانند خود میوه دارای خواص بی نظیری مانند ویتامین C، اسید مالیک و اسید سیتریک است. از این رب می توانید در انواع خورش ها استفاده کنید.

سرویس آشپزی ستاره – رب گوجه سبز یا رب آلوچه همانطور که از نامش پیداست از میوه گوجه سبز تهیه می شود. این میوه ترش و آبدار معمولا در فصل بهار در بازار موجود است. این میوه خوشمزه و پرطرفدار دارای خواص بی نظیری از جمله ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، کلسیم و پتاسیم است و می توان به اثرات بی نظیر دیگری از جمله کاهش فشار خون و چربی خون و تنظیم عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. می‌توانید از پاستا در بسیاری از خورش‌ها، تازه یا پخته استفاده کنید تا طعم جالبی به آن‌ها بدهید. رب گوجه سبز یا رب آلو دستوری بسیار ساده دارد و با مواد بسیار کمی که به راحتی در دسترس است تهیه می شود. درترش واش گیلان طرز تهیه رب گوجه سبز در منزل را می خوانیم.
طرز تهیه رب گوجه سبز
مواد لازم برای تهیه رب گوجه سبز خوشمزه در منزل

مقدار مواد مورد نیاز

گوجه سبز 1 کیلوگرم

نمک 1 قاشق چایخوری

2 لیتر آب

طرز تهیه رب گوجه سبز خانگی مرحله به مرحله

در مرحله اول پخت گوجه سبز چسبنده، ابتدا گوجه سبز را شسته و در قابلمه بزرگی قرار می دهیم.

سپس آب را اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط ​​شعله قرار می دهیم تا گوجه سبز پخته و نرم شود.

نکته: گوجه سبز را باید طوری بپزیم که به راحتی بتوانیم هسته گوجه سبز را جدا کنیم.

در مرحله بعد برای خیس کردن گوجه فرنگی، روی آن را در یک آبکش یا یک سبد بزرگ بریزید و یک کیسه زیر آن قرار دهید. سپس گوجه سبز پخته شده را با دست خرد کرده و هسته و پوست آن را جدا می کنیم.

گوجه سبز را با یک فنجان آب داخل قابلمه بریزید. به آن نمک می زنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا دوباره بپزد.

نکته: میزان نمک در این مرحله سلیقه ای است، بنابراین طعم رب گوجه سبز ترش و شور است.

مواد فوق را به مدت 30 دقیقه روی گاز قرار می دهیم تا به غلظت مناسب برسد. قوام رب کاملا لذیذ است، اما در این مرحله باید به خوردن رب ادامه دهید تا فرو نرود و طعم سوختگی نگیرد.

حالا رب گوجه سبز آماده است و بعد از سرد شدن می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

در پایان

درست کردن رب گوجه سبز نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه به عنوان یک ادویه شیرین به انواع خورش ها اضافه می شود و طعم ترش و شیرینی به آن می دهد و غذای شما را خوشمزه تر می کند. طرز تهیه خورش نعناع جعفری با گوجه سبز و بامیه طرز تهیه گوجه سبز و توصیه می کنیم نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر خوانندگان ستاره در قسمت نظرات و سوالات به اشتراک بگذارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه رب گوجه سبز" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه رب گوجه سبز"، کلیک کنید.