جوانه گندم برای چی خوب است

اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید. پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامینE و ویتامین های گروه B است. ویتامین E امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.سلنیوم و منیزیوم وجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، مو و زیبایی، خواص جوانه گندم برای درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمایید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید.

جوانه گندم برای چی خوب است

همچنین کسانی که از یبوست، خستگی و بی حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند. پودر جوانه گندم را از کجا بخریم ؟  اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید. در واقع جوانه ها موادغذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند. در سنین مختلف، مردان بین 10 تا 30 درصد بیشتر از زنان به پروتیین و ویتامین های B6، A، B12 و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند.

اما در خصوص زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است. در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی درمقابل نیاز به ویتامین ها ، املاح و پروتیین افزایش می یابد. با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های B را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های C و E، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تامین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه بیشتر پی می بریم. جوانه گندم بخشی از دانۀ گندم است که در تکثیر گیاه نقش دارد.

اکثر محصولات غنی شده فاقد جوانه گندم هستند، در حالیکه بیشتر مواد مغذی گندم در جوانۀ آن ذخیره می شود. در فرایند غنی سازی گندم، پوسته و جوانه جدا می شود (مثل محصولاتی که با آرد سفید درست می شود). هدف از این کار، بالا بردن طول عمر محصول است. جوانه گندم به گرانولا، غلات و نان ذرت اضافه می شود و به صورت خام در دسترس قرار می گیرد. شما می توانید جوانه گندم را به پای میوه، ماست، بستنی و غلات صبحانه (چه گرم، چه سرد) اضافه کنید. جوانه گندم در قالب شربت و کپسول هم در بازار موجود است و شما می توانید آن را به غذا اضافه کنید یا به عنوان مکمل بخورید. در این مطلب از دپارتمان تغذیه مجله سلامت دکتر بهشتیان با خواص جوانه گندم آشنا خواهیم شد.

خواص جوانه گندم

کارشناسان می گویند جوانه گندم به عنوان یک مکمل غذایی، سرشار از مواد مغذی است. جوانه گندم یک منبع عالی برای دریافت پروتیین گیاهی، فیبر و چربی های سالم است. همچنین، منیزیم، زینک، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر دارد. بهترین زمان مصرف سبوس برنج قهوه ای برای لاغری صبح ها بصورت ناشتا و یا آخر شب قبل از خواب است . جوانه گندم سرشار از ویتامین ای است. این مادۀ مغذی مثل آنتی اکسیدان عمل می کند. طبق شواهد، آنتی اکسیدان به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و تحقیقات نشان می دهد منابع طبیعی آنتی اکسیدان بهترین روش برای جلوگیری از بیماری هستند (+). برخی معتقدند جوانه گندم به تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند. براساس مطالعات، غلات کامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و در متعادل نگه داشتن وزن نقش دارد.

خواص جوانه گندم برای پوست بیشمار است زیرا سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی بوده و برای درمان مشکلات پوستی تاثیر بسیاری دارد و می توان از آن در غذا و سالاد بصورت خوراکی و از پودر آن به شکل ماسک استفاده کرد. برای درست کردن ماسک، مقداری از پودر جوانه گندم را همراه مقداری شیر کم چرب روی صورت قرار دهید و قبل از خشک شدن آن را بشویید. این روش باعث پیشگیری از پیری و چروک زودرس پوست می شود. جوانه گندم همچنین در جلوگیری از ریزش مو و در ترمیم جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین  E، سلنیوم و منیزیم باعث حذف رادیکال های آزاد می شود و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت های مغز کمک می کند.

در سنین بالا که بدن نیاز کمتری به انرژی داشته و پروتیین و ویتامین های بیشتری می خواهد، می توان از جوانه گندم در تهیه سالاد، غذاهای روزمره و حتی نوشیدنی ها استفاده کرد. اگر طی روز احساس خستگی و ضعف جسمانی دارید، روزانه کنار هر وعده غذایی جوانه گندم مصرف کنید. ویتامین B1  موجود در این جوانه موجب رفع خستگی مفرط، ضعف و بی حالی می شود.موهای آسیب دیده همچنین رفع شوره موی سر نقش موثری دارد. با مصرف جوانه گندم هم پوستی شاداب تر داشته باشید و هم صورت خود را چاق تر و پرتر کنید. نحوه مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت را در ادامه برایتان شرح می دهیم. از خواص جوانه گندم هرچه بگوییم کم گفته ایم؛

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، خواص ضد پیری فوق العاده ای دارد، به تقویت سلامت ماهیچه ها کمک می کند، در پیشگیری از دیابت تاثیر دارد و حتی می توان به کمک آن برای چاقی صورت اقداماتی را انجام داد. در این مقاله قصد داریم به این پرسش که آیا واقعا لاغری با سبوس چند غله امکان پذیر هست یا خیر بطور دقیق و تخصصی بپردازیم . فواید جوانه گندم را از صفر تا صد در این مقاله برای شما بازگو می کنیم. جوانه گندم یک قسمت از هسته گندم است که تنها حدود 2.5 درصد از وزن دانه را تشکیل می دهد اما با این حال فواید فراوانی دارد. جوانه گندم غنی از فیبر بوده و مواد مغذی همچون ویتامین E، فولات، فسفر، زینک، منیزیم و اسیدهای چرب ضروری را در خود جای داده است. جوانه گندم را به صورت های مختلف می توان مورد استفاده قرار دارد؛

پودر جوانه گندم به عنوان یک مکمل غذایی غنی و ارزشمند، از 9000 سال پیش در اروپا و آسیا، در رژیم های غذایی افرادی که به دنبال بهبود سلامت و زیبایی خود هستند، دیده می شد. این ماده غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است و می تواند به عنوان یک منبع عالی برای تقویت سلامت عمومی و بهبود ویژگی های ظاهری، از جمله چاقی صورت، استفاده شود. در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قرار است به شکلی کامل و جامع درباره خواص پودر جوانه گندم برای چاقی صورت، لاغری، دیابت و بسیاری از بیماری های مختلف صحبت کنیم و تاثیر آن در زندگی مان را شرح دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوانه گندم برای چی خوب است" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوانه گندم برای چی خوب است"، کلیک کنید.