تحولات بازار ترمووود در سال 1403 آیا قیمت تغییر می کند؟

آفتاب نیوز :

در سال 1403، بازار ترموود به عنوان یکی از مصالح ساختمانی اصلی که مورد توجه تعداد زیادی از معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است همانند سال های پیشین با تحولاتی روبروست.

با توجه به اینکه چوب ترموود یک متریال طبیعی است و علاوه بر زیبایی استفاده از این متریال مورد پسند دوستداران محیط زیست می باشد تقاضا برای ترموود در حال افزایش است.

قیمت ترموود ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. این عوامل شامل تغییر در سیاست های اقتصاد کلان کشور، تغییر قیمت نفت، تغییرات قوانین ومقررات صنعت ساختمانسازی، تغییر قیمت ارز و همچنین تغییرات در میزان عرضه و تقاضا می تواند باشد.

در رابطه با افزایش قیمت دلار و قیمت مواد اولیه مانند چوب ترمو می توان افزایش قیمت واردات چوب و مواد مرتبط با ترمو کردن را ذکر کرد. افزایش این هزینه ها نهایتا منمجر به افزایش قیمت ترموود می شود.

با افزایش قیمت چوب ترموود، مممکن است تقاضا برای ترموود از سوی سازندگان و مصرف کنندگان کاهش یابد و به فکر راه های جایگزین و استفاده از مواد دیگر بیوفتند.

آشنایی با ترمووود

اگر به دنبال خرید ترمووود هستید ابتدا باید به دانش کامل در مورد این چوب برسید.

کشور فنلاند اولین تولید کننده و صادر کننده چوب ترموود است. این کشور با قطع درختان کاج جوان از جنگل های ایجاد شده توسط دولت و برش این درختان به الوار هایی به سایز استاندارد اقدام به تولید این محصول ارزشمند نمود.

در مرحله بعد این الوار ها داخل کوره هایی بزرگ قرار می گیرند و با افزایش دمای کوره حدود 180 تا 230 درجه سانتی گراد که قبلا اکسیژن آن تخلیه شده است صمغ و رزین چوب و موجودات میکروسکوپی داخل چوب از بین می رود و ترموود با رنگ قهوه ای به وجود می آید. هرچه دمای کوره و مدت زمان ماندگاری چوب ها بیشتر باشد رنگ چوب تیره تر شده و مقاوم تر می شود.

تمامی ترمووود های فنلاندی و استونی موگو چوب دارای 30 سال گارانتی ماندگاری تعویض می باشد.

مزایای استفاده از ترموود

ترموود یک متریال چوبی پر طرفدار است که به علت ویژگی های خاص خود در صنعت ساختمان سازی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

مقاومت در برابر فرسایش

ترموود به علت اینکه در اثر حرارت زیاد و در مخزن های بدون اکسیژن دچار تغییرات مثبتی می شود در برابر حشرات و کپک ها و رطوبت مقاوم است. به همین علت ترموود در شرایط جوی نا مساعد و رطوبت مقاوم است.

پایداری ابعاد

چوب ترموود دارای ویژگی ثبات ابعاد است و کمترین میزان شکستگی و تغییر سایز را نسبت به چوب سنتی دارد به همین علت از آن می توان در نمای ساختمان و مکان هایی که نیاز به ثبات ابعادی دارد استفاده نمود.

تجدید پذیری

با توجه به اینکه چوب ترمو برگرفته از طبیعت است و در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است به آسانی قابل بازیافت است.

ماندگاری طولانی

چوب ترموود با خاصیت مقاومت در برابر فرسایش و همچنین تغییرات دما می تواند دارای مدت عمر طولانی باشد و البته این موضوع صرف هزینه بالا برای این متریال ارزشمند را توجیه می کند.

زیبایی منحصر به فرد

ترموود برگرفته از چوب درختان کاج و اش دارای شیار های منظم و زیبا و همچنین گره های پروانه ای شکل نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

عایق صدا و حرارت

چوب ترمو با توجه به افزایش نکات مثبت فیزیکی وشیمیایی چوب ایق خوبی برای گرما وصداست.

وزن سبک و نصب آسان

یکی دیگر از ویزگی های ترموود می باشد که قابلیت استفاده از آن را در مکان های مختلف فراهم می کند.

خرید ترمووود

کاربرد ترموود

ترموود به علت زیبایی و مقاومت در برابر عوامل آسیب به چوب سنتی متریال مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد.

این چوب کاربردی را می توان در نقاط مختلف فضای منزل و رستوران و هتل و همچنین کمپانی های بزرگ به کار برد.

از جمله کاربرد فراوان و شگفت انگیز چوب ترمو ترمووال است که طبق سلیقه مشتری در هر نقطه از دیوار دلخواه ایشان به کار می رود.

همچنین رنگ ترمووال ترموود را می توان با رنگ مخصوص چوب ترموود هماهنگ با دکوراسیون فضای مورد نظرتطبیق داد.

از دیگر کاربرد های این متریال بی تکرار استفاده ترموود برای کف می باشد که می توان به شکل الوار و تایل مورد استفاده قرار بگیرد.

چوب ترمو را درنمای ساختمان به تنهایی و یا ترکیب با سنگ استفاده می کنند که نمایی مدرن و فوق العاده جذاب به وجود می آید.

کاربرد ترموود به این موارد ختم نمی شود و از آن می توان برای تراس و استخر و جکوزی و حتی تولید میز و صندلی های جذاب استفاده کرد.

از چوب ترموود برای ساخت آلاچیق و پرگولا که در فضای باز مورد استفاده است استفاده می کنند که جلوه باشکوهی دارد.

خرید ترموود

 ترمیم واحیا رنگ چوب ترموود آسیب دیده

ترمووود عمر طولانی دارد، ولی نسبت به اشعه uv حساس است و به مرور زمان رنگ قهوه ای آن به رنگ خاکستری تغییر می یابد.

برای اجتناب از این تغییر رنگ بهتر است در ابتدای نصب ولو قبل از نصب ترموود آن وجه از چوب ترمو که با نور خورشید در ارتباط است توسط روغن های مخصوص چوب ترموود که خاصیت آنتی یو وی دارد استفاده شود.

علاوه بر این این روغن ها باعث جلای چوب شما می شود و نمای شکیل تری برای شما فراهم می کنند.

در خصوص خرید رنگ ترموود نیز به همین منوال است، ولی علاوه بر خاصیت ضد یو وی شما می توانید رنگ چوب خود را طبق سلیقه و هماهنگ با سایر متریال های کار شده در فضای موردنظر در تهیه کنید.

البته به مرور زمان این رنگ و روغن نیاز به ترمیم پیدا می کنند که میتوانید با تماس با کادر حرفه ای این مشکل را رفع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان وتخصصی در ارتباط با خرید ترمووود اصل با گارانتی معتبر شرکتی با کارشناسان فروش و فنی موگو چوی در تماس باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحولات بازار ترمووود در سال 1403 آیا قیمت تغییر می کند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحولات بازار ترمووود در سال 1403 آیا قیمت تغییر می کند؟"، کلیک کنید.