برخی پرستاران هنوز کارانه 1401 را نگرفته اند

عضو شورای عالی نظام پرستاری:

برخی پرستاران هنوز کارانه 1401 را نگرفته اند

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: تقریبا دو سال از اجرای قانون تعرفه گذاری می گذرد، اما نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه باعث نارضایتی پرستاران هم شد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری راکو؛ لقمان شریفی اظهار کرد: در حال حاضر کمبود نیرو در حوزه پرستاری وجود دارد که به بدنه نظام سلامت و مردم آسیب می زند. پرستاران با شیفت های طولانی و اضافه کاری های اجباری روبرو هستند که باعث می شود کیفیت خدمات درمانی ارایه شده از سوی پرستاران کیفیت لازم را نداشته باشد.

وی افزود: در زمان حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستانی حتی نسبت به کشور های توسعه نیافته پایین تر است و در نتیجه مراقبت های پرستاری با مشکل مواجه می شود. هر چند پرستاران کشور ما جزو بهترین پرستاران جهان هستند، زیرا با این فشار و حجم کاری بهترین بازدهی را دارند.

شریفی ادامه داد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم به لحاظ نحوه اجرا مطلوب نیست و به جای ارتقای رضایت پرستاران، میزان رضایت آنها را کاهش نیز می دهد، زیرا نحوه بازتوزیع مشکل دارد. مقرر شده که کارگروهی در نظام پرستاری تشکیل و مشکلات تعرفه گذاری خدمات پرستاری احصا شود تا این قانون را به نحوی اصلاح کنیم که بتوانیم رضایتمندی پرستاران را جذب کنیم.

وی گفت: تقریباً دو سال از اجرای تعرفه گذاری می گذرد، اما متاسفانه در بسیاری از شهر های کشور، هنوز تعرفه 1401 پرداخت نشده و تعرفه 1402 نیز علی الحساب پرداخت می شود.

شریفی تصریح کرد: گروه فوریت های پزشکی، اتاق عمل و واحد های اورژانس و تریاژ نیاز به بازنگری در بازتوزیع تعرفه ها دارند و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم که این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه نسبت پرستار به تعداد تخت بیمارستانی بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: در عین حال ما پرستار بیکار نیز داریم و در عین اینکه مشکل کمبود پرستار وجود دارد خروجی نیرو داریم، اما جذب نیرو های جدید به درستی انجام نمی شود و میزان استخدام پرستاران نیز بسیار کم است. در برخی از شهر های بزرگ مانند تهران به دلیل پایین بودن دریافتی پرستاران، این نیرو ها تمایلی به حضور در بیمارستان ها ندارند و برخی بیمارستان های شهر های بزرگ با مشکل جدی کمبود پرستار مواجهند.

شریفی با بیان اینکه با حقوق 10 تا 13 میلیون تومان نباید از پرستاران انتظار داشت که در شهر های بزرگ و کلانشهر ها کار کنند، گفت: در شهریورماه امسال، برای حمایت از قشر کارمند ترمیم حقوق در نظر گرفته شد، اما این ترمیم حقوق به اسم فوق العاده خاص برای پرستاران اجرا شد.

وی بیان کرد: بیشترین بحث و تاکید ما بر افزایش رضایتمندی گروه های پرستاری است. گروه های پرستاری با نهایت اخلاص و وجدان در حال تلاش هستند، اما متاسفانه وزارت بهداشت از این وجدان کاری سوءاستفاده می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برخی پرستاران هنوز کارانه 1401 را نگرفته اند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برخی پرستاران هنوز کارانه 1401 را نگرفته اند"، کلیک کنید.