اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

راکو/تهران به مناسبت “روز خبرنگار”، اصحاب فرهنگ و هنر و رؤسای انجمن‌های فرهنگی در رشته‌های مختلف فرهنگی با حضور حجت‌الاسلام حسینی میرامینی امام‌جمعه، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار، علی خزایی نماینده مردم دیار ۱۵ خرداد در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارت شهرستان پیشوا، در حسینه عاشورا در شامگاه ۱۷ مرداد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه پیشوا گفت: ثمره خون سیدالشهدا در کربلا تلاش برای مردم زمان خودش بود اما مردم، ایشان را همراهی نکردند و پیام این قیام همان هیهات من الذله است و شیعه به واسطه همین پیام، زنده مانده است و تا ظهور حضرت حجت(عج) هم قطعا سرپا خواهیم ماند.

وی با اشاره رشادت حضرت زینب(س) افزود: چه کسی پیام هیهات من الذله و ثمره خون سیدالشهدا را از کربلا خارج کرد؟ حضرت زینب کبری (س) پیام‌رسانی کرد و ما هر چقدر مدیون امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) هستیم و کسانی که پیام رسانی درست می کنند، در امتداد ایشان حرکت می کنند.

حجت الاسلام میرامینی مجاهدت‌ ها را در ابعاد مختلف بیان و اظهار کرد: کار رسانه‌ای کردن عزت دارد و باید در این زمینه وسواس و شرافت داشته باشید و نباید علایق شخصی را جایگزین صداقت و امانت داری نمایید که این کار، مصداق اعمال دشمنان دین است.

وی در پایان گفت: بد نوشتن در مورد دیگران و خصوصا کسانی که در راه اعتلای دین و حفظ آرمان های نظام قدم بر می‌دارند، ضربه به خود است و در این خصوص وظیفه اصحاب رسانه خیلی حساس است و این قلم می تواند یک انسان را به عرش و برعکس به زمین بنشاند.

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

حسین قربانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: حمایت از اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر، همیشه لذت خاصی داشته است و چون در حوزه خبرنگاری مسئله مادی آخرین گزینه است، عشق و علاقه به این حرفه مقدس حرف اول را می زند و در این گام ما سعی می کنیم بهترین حمایت ها را داشته باشیم.

وی با تقدیر از مسئولین شهری برای اهدای زمین جهت احداث فرهنگسرای پیشوا افزود: در بحث زمین فرهنگسرا مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر باعث تسهیل برای این منظور شد و در خصوص ساخت آن نیز که از شهریور سال گذشته آغاز شده است دغدغه مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تخصیص بودجه مناسب برای ساخت و تجهیز این مکان فرهنگی شهر است.

قربانی ادامه داد: اصحاب رسانه در تمامی ابعاد در برنامه های متنوع و مختلف حضور دارند و نقش مهمی برای انتقال اطلاعات مراسم و رویداد به مردم دارند و مردم بیشتر نکات و مشکلات خود را به واسطه فعالان این حوزه به مسئولین انتقال می دهند.

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

ابراهیم تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا در مراسم تکریم خبرنگاران، گفت: در ایام شهادت حضرت رقیه (س) قرار داریم که نقش مهمی در روشنگری قیام کربلا با زبان کودکی خود داشت و امروز هم شاهد هستیم یزیدیان زمانه چگونه رقیه ها و علی اصغر ها را از ملت مظلوم فلسطین می گیرند و از جنایت های اسرائیل، حمایت می کنند.

وی افزود: فرهنگ و هنر ما پیوست دینی دارد و رشد فرهنگ ما در دین نهفته است و فرهنگ و هنر به کمک دین در ترویج صحیح پیام دین آمده است.

تاجیک نوری به روز خبرنگار اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره خدمت بنده در فرمانداری پیشوا بیشترین تعامل را اصحاب رسانه با این مجموعه داشتند و دولت سیزدهم نیز در این زمینه بیشترین همکاری را با اصحاب رسانه داشت و شهید رئیسی نیز از اصحاب رسانه به نیکی یاد می کردند.

فرماندار پیشوا ادامه داد: شغل خبرنگاری یکی از سخت ترین و پرتنش ترین مشاغل است ولی انتقال خبر مستلزم صداقت و امانت داری آن است و نباید نظر شخصی در انتقال خبر دخیل شود و روایت اول در مسیر انتقال خبر خصوصا با مجازی شدن فضای رسانه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به داشتن گوشی های هوشمند در دست آحاد مردم به نوعی خود مردم شهروند خبرنگار شده اند و در انتقال خبر و رویدادی مهم به اصحاب رسانه کمک می کنند و داشتن سواد رسانه ای در تفهیم انتقال اخبار درست، کاری بزرگ است.

تاجیک نوری به خدمات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر هم اشاره کرد و بیان کرد: در حوزه نرم افزاری کارهای بزرگی رخ داده است و در حوزه سخت افزاری، فقط ساخت فرهنگسرا نباید مطرح باشد و سرمایه گذاری در اعتلای این مهم باید مد نظر قرار گیرد.

وی ساخت فرهنگسرای پیشوا را مهم دانست و افزود: قرارداد این پروژه ۳۴ میلیارد تومان و پیمانکار آن مشخص شده است و با پیگیری های بعدی آن در دولت چهاردهم قطعا به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار پیشوا مشکلات شهرک آژینه و تسهیل شدن آن را حاصل پیگیری های دولت سیزدهم دانست و گفت: شهرک آژینه با سه سال پیش خود، قابل مقایسه نیست و در حوزه ساخت مسجد در حال اتمام است.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت کلاس درس و مدرسه نیز اقداماتی شده است که به عنوان مثال یکصد کلاس در پیشوا ساخته شده است و سرای محله قراءکرد با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی افزود: در هفته دولت سال جاری در پیشوا ۹۵۰ میلیارد تومان، افتتاح پروژه و کلنگ زنی خواهیم داشت.

تاجیک نوری در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ساکن در شهرستان پیشوا هم گفت: به هیچ وجه ظرفیت پذیرش اتباع خارجی نداریم ولی نقش خود مردم برای همکاری با اتباع مهم است که در حال تفکیک اتباع برای کار و زندگی در پیشوا هستیم.

پایان خبر راکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند"، کلیک کنید.