انواع کلمن از نظر جنس

کلمن یکی از وسایل مهم برای سفر ها یا مهمانی های مجلسی است. اما کدام جنس مناسب است و اصلا چند مدل کلمن از نظر جنس وجود دارد؟ ما در این مطلب به تمامی سوالات شما در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

انواع مختلف کلمن های موجود در بازار

کلمن های موجود در بازار پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و استیل هستند.

انواع کلمن از نظر جنس

کلمن های استیل

بدنه این مدل کلمن‌ها از استیل ضد زنگ ساخته شده که در برابر ضربه بسیار مقاوم است. این کلمن‌ها با قابلیت نگهداری آب سرد و گرم در مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند. یکی از معروف‌ترین برندهای کلمن استیل، جاسمینور است که در حال حاضر بسیار محبوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

از کلمن های استیل بیشتر در سفر ها برای خنک نگه داشتن آب استفاده میشود، از آنجایی که این کلمن ها در برابر ضربه ها مقاومند خیالتان تا حد زیادی از سوراخ شدن آن راحت است.

۱.این مدل نسبت به مدلهای دیگر،آب و مایعات را برای مدت بیشتری خنک نگه میدارد.

۲.مدل استیل دو کاره است و برای نگهداری مایعات گرم نیز قابل استفاده است.

۳.ظاهر بسیار زیبا و شیکی دارد.

۴.طعم و بوی مایعات داخل آن تغییر نمیکند.

۵.ماندگاری و مقاومت بالایی دارد.

 

کلمن های شیشه ای

این نوع کلمن‌ها امروزه در مراسم‌ها و مجالس بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل زیبایی خاصی که دارند، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

با توجه به این که شیشه در برابر ضربه زیاد مقاوم نیست نمتوان از این جنس کلمن در سفر ها استفاده کرد و بیشتر جنبه فانتری دارند و مناسب مجالس هستند .

این وسیله دارای بدنه شیشه‌ای است و بیشتر حالت رسمی دارد. زیبایی این کلمن‌ها زمانی دوچندان می‌شود که آن را با آب، تکه‌های میوه و یخ پر کنید.

اصولا کلمن های شیشه ای از جنس بلور ساختته میشوند ولی مدل های شیک تر و جدید تری هم هستند که شیشه کریستال استفاده میکنند، کریستال یک جنس شیشه باکیفیت و درخشان است که در ساخت فنجان نعلبکی و پارچ لیوان کریستال استفاده میشد ولی الان برای ساخت کلمن هم استفاده میشود.

کلمن های فلزی

کلمن‌های فلزی با دوام و کارایی بالا، اما در عین حال آسیب‌پذیر هستند. این نوع کلمن‌ها به دلیل جنس خاص خود، توانایی نگهداری آب برای مدت طولانی را دارند. تنها عیب این کلمن‌ها وزن زیاد و حساسیت به خط و خش است که به راحتی بر روی سطح بدنه آنها ایجاد می‌شود.

اگر وزن زیاد و آسیب‌پذیری در برابر خش برای شما اهمیتی ندارد، این کلمن‌ها گزینه‌ای عالی برای خرید خواهند بود.

کلمن های پلاستیکی

انتخاب دیگر شما میتواند کلمن پلاستیکی باشد. این مدل کلمن‌ها به دلیل وزن سبک، قیمت مناسب و استحکام بالا، یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها در بازار هستند. این ویژگی‌ها باعث شده تا این کلمن‌ها در بین عموم مردم بسیار محبوب شوند.

تنها دلیلی که باعث میشود این کلمن ها مورد توجه قرار نگیرند ظاهر آن است که نسب به کلمن استیل از جذابیت کمتری برخوردار است .

شما می‌توانید این نوع کلمن‌ها را بدون هیچ نگرانی و با خیالی آسوده در هر مکانی با خود حمل کنید. امروزه مدل‌های مختلفی از این کلمن‌ها در بازار موجود است که شامل کلمن‌های تاشو، کلمن‌های پلاستیکی، کلمن‌های دو قلو و کلمن‌های پایه‌دار می‌شوند.

۱.جنس بدنه آنها بسیار مقاوم و ضد ضربه است.

۲.در برابر ضربات و آسیبهای کوچک نمیشکنند و سالم باقی میمانند.

۳.اغلب مدلهای پلاستیکی دارای شیر تخلیه هستند و به راحتی قابل استفاده اند.

۴.قیمت مناسبی دارند.

۵.استفاده از مدلهای پایه دار این محصول ساده و راحت است.

۶.برای مسافرت و پیک نیک گزینه مناسبی است.

برای خرید کلمن باید چه نکاتی را در نظر گرفت

 مانند دیگر وسایل برای خرید کلمن هم باید نکاتی را در نظر داشت با بتوان بهترین انتخاب ممکن را بین مدل های موجود در بازار داشته باشیم.

۱جنس کلمن

اولین نکته در خرید کلمن بررسی جنس آن می‌باشد از آنجایی که تنوع مدل و جنس این محصول در بازار زیاد است ما کمی قبل تر به بررسی انواع جنس کلمن شربت صحبت کردیم شما میتوانید بسته به علاقه، سلیقه و نیازتان یکی از این یه جنس ها را انتخاب و خریداری کنید.

۲ظرفیت کلمن

نکته ی بعدی در مورد ظرفیت کلمن می‌باشد که امروزه به صورت ۲ لیتری، ۴ لیتری، ۱۰ لیتری و… در بازار موجود هستند، ظرفیت محصول انتخابی بایستی با تعداد نفرات و میزان مصرف نوشیدنی همخوانی داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید کلمن های با ظرفیت بالا در جابه جایی ممکن است مزاحمت ایجاد کنند.

۳وزن کلمن

قبل از خرید وزن کلمن را در نظر بگیرید و ابتدا آن را به صورت خالی وزن کنید اگر وزن کلمن انتخابی سنگین بود بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید، چرا که قرار است داخل کلمن از مایعات و نوشیدنی های مختلف پر شود در صورت سنگین بودن جابه جایی کلمن برایتان مشکل و دردسرساز خواهد شد.

۴نوع شیر کلمن

بررسی شیر کلمن جزء نکات بعدی در حین خرید محسوب می‌شود، شیر کلمن ها معمولا به دو صورت اهرمی و پیجی باز و بسته می‌شوند که از بین این دو مدل برای خرید نوع اهرمی را انتخاب کنید، چون هم طول عمر بیشتری دارند و هم به راحتی جریان آب را قطع و وصل می‌کنند.

نکته ی آخر در مورد قیمت محصول است. از آنجایی که این محصول با قیمت های گوناگون در سطح بازار عرضه می‌شود هر فردی با توجه به هزینه ی از پیش تعیین شده می‌تواند این وسیله کاربردی را تهیه و در فصول گرم تابستان و همچنین مهمانی ها استفاده نماید.

سخن نهایی

ما در این مطلب به معرفی انواع جنس کلمن که شامل کلمن پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و استیل میشود صحبت کردیم و شما را با نکاتی که باید هنگام خرید کلمن در نظر داشته آشنا کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع کلمن از نظر جنس" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع کلمن از نظر جنس"، کلیک کنید.