انتشار گزارش های باستان شناسی پس از 11 سال وقفه

انتشار گزارش های باستان شناسی پس از 11 سال وقفه

انتشار نشریۀ «گزارش های باستان شناسی» پس از 11 سال وقفه، از سر گرفته می شود.

به گزارش راکو، روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: از سال 1329 تا سال 1338 خورشیدی «ادارۀ کل باستان شناسی» نشریۀ «گزارش های باستان شناسی» را در چهار مجلد به چاپ رساند که حاوی گزارش های ارزنده ای از کاوش های باستان شناسی در تخت جمشید، پاسارگاد، حسنلو و شماری دیگر از محوطه های باستانی ایران بود.

انتشار این مجلدها در همان دهه متوقف شد، اما در سال 1376 با هدف ایجاد بستری برای انتشار گزارش برنامه های میدانیِ باستان شناختی دوباره انتشار آن توسط پژوهشکدۀ باستان شناسی از سر گرفته شد و در یک دهه، هفت شماره از آن منتشر شد. سپس در سال 1391 آخرین شمارۀ آن با عنوان شمارۀ 8 منتشر شد. شمارۀ هفتم گزارش های باستان شناسی دربرگیرندۀ مقاله های ارایه شده در «نهمین گردهمایی سالانۀ باستان شناسی ایران» و شمارۀ هشتم دربرگیرندۀ برخی از مقاله هایی بود که در سال 1386 در «همایش بین المللی باستان شناسی ایران؛ حوزۀ غرب» ارایه شده بود.

به رغم فراز و فرودهایی که گزارش های باستان شناسی داشت، مقالاتی که طی سال ها در این مجلدها به چاپ رسید باعث گردش اطلاعاتِ دست اول برنامه های میدانی شد و به فراوانی مورد ارجاع جامعۀ باستان شناسی قرار گرفت.

اکنون 11 سال از انتشار آخرین شمارۀ گزارش های باستان شناسی می گذرد و علی رغم اهمیت این مجموعه، مدت ها بود که به دست فراموشی سپرده شده بود. پژوهشکدۀ باستان شناسی پس از وقفه های چندی که در انتشار گزارش های باستان شناسی ایجاد شده است، تلاش می کند تا با انتشار شماره ه ای تازه، انتشار آن را از سر گیرد.

پژوهشکدۀ باستان شناسی به عنوان متولی طرح ریزی و مدیریت پروژه های پژوهش میدانی باستان شناسی ایران، نیز حجم اطلاعاتی را که در طول سال در نتیجۀ پژوهش های میدانی تولید می شود، بسیار چشمگیر دانست اعلام کرد: وظیفۀ ذاتی خود می دانیم که زمینه های انتشار گزارش پژوهش های باستان شناسی را فراهم کنیم. از این رو، از علاقمندان و فرهیخته گان گرامی دعوت می شود گزارش های میدانی خود را برای انتشار طبق شیوه نامه به پژوهشکده باستان شناسی ارسال کنند.

پایان خبر راکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتشار گزارش های باستان شناسی پس از 11 سال وقفه" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتشار گزارش های باستان شناسی پس از 11 سال وقفه"، کلیک کنید.