اقناع جامعه برای مشارکت بالا در انتخابات ضروری است – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان

اقناع جامعه برای مشارکت بالا در انتخابات ضروری است - خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار راکو، غلامعلی دهشیری عصر پنجشنبه در جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان یزد، در دادگستری اظهار کرد: 38 عنوان مجرمانه در قانون فقط مربوط به روز رای گیری است که انتظار است همه عوامل، نظارتی، اجرایی و انتظامی در پیشگیری از این جرایم تلاش خود را معطوف دارند.

وی گفت: عمل به مُرِّ قانون و التزام به رعایت قوانین و قواعد انتخابات، زمینه ساز برگزاری یک انتخابات پرشور و دشمن شکن است.

رییس کل دادگستری یزد برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی در خصوص قوانین مرتبط با جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان را بسیار اثرگذار دانست و بیان کرد: کلاس های آموزشی و توجیهی برای ضابطان خاص، عوامل اجرایی و نظارتی، نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستادهای تبلیغاتی و فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه باعث شده تا استان یزد کمترین میزان تخلف و جرم انتخاباتی را تا این لحظه داشته باشد.

وی، حفظ و صیانت از نظام اسلامی را امری واجب و ضروری دانست و تاکید کرد: حفظ نظام اسلامی به عنوان مقدمه حفظ و دفاع از اسلام، یک قاعده فقهی، علمی و عقلی است که از آن به عنوان یک امر واجب یاد می شود.

دهشیری ادامه داد: اکنون حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای، رای به حفظ نظام، دفاع از کیان اسلام و ضربه مهلکی به دشمنان قسم خورده و معاندین نظام اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان یزد عنوان: رای دادن و حضور مردم در انتخابات، علاوه بر تاثیر گذاری در قدرتمند شدن نظام اسلامی، دفاع از آرمان های انقلاب است که در راستای منویات مقام معظم رهبری راه و مسیر اصلاح کشور از آن می گذرد.

وی انتخابات را تجلی اراده مردم در حرکت رو به جلو و تعالی کشور ذکر کرد و گفت: این مردم هستند که با انتخاب کاندید اصلح خود در پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرین هستند و سرنوشت آینده این سرزمین را تعیین می کنند.

دهشیری با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد مانع و کاهش مشارکت در انتخابات دارد بیان داشت: رای دادن یک حق و تکلیف است و چون این حق در قوی شدن نظام جمهوری اسلامی موثر واقع شده، دشمن تلاش دارد این انتخابات را کمرنگ کند.

وی عنوان کرد: وظیفه دستگاه های نظارتی بسیار مهم و حساس است و باید وظایف قانونی خود را در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ سلامت انتخابات به بهترین شکل انجام دهند.

دهشیری تاکید کرد: با انتخاب اصلح و حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای می توان علاوه بر تقویت حس امید، نشاط و شادابی یک مجلس قوی با اراده به دست مردم تشکیل می شود.

رییس کل دادگستری استان در اظهار امیدواری کرد: در انتخابات پیش رو نمایندگانی صالح، توانمند، متعهد، مسیولیت پذیر و وظیفه شناس انتخاب شوند و در اسرع وقت به حل مشکلات کشور بپردازند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقناع جامعه برای مشارکت بالا در انتخابات ضروری است – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقناع جامعه برای مشارکت بالا در انتخابات ضروری است – خبرگزاری راکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.