کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی

توسط محققان پژوهشگاه رویان پیگیری شد؛

کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی

محققان پژوهشگاه رویان، محصول پوست تک لایه و پوست دولایه را تولید کردند که مجوز های لازم را تا مرحله کارآزمایی بالینی فاز یک کسب کرده است.

مرضیه ابراهیمی، عضو هییت علمی و استاد پژوهشکده سلول های بنیادی رویان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری راکو، درخصوص محصول پوستی پژوهشگاه رویان که حاصل یک فرآوری سلولی است، توضیح داد: محصول رویین گرفت (پوست دو لایه) و رویین شیت (پوست تکلایه) که به تازگی توسط محققان رویان در زمینه سلول های بنیادی تولید شده و در حال حاضر، مجوز های لازم را تا مراحل اولیه دریافت کرده است.

این پژوهشگر حوزه سلول های بنیادی به مزیت ها و کاربرد محصول اشاره کرد و ادامه داد: این پوست ها برای بیماران دچار سوختگی شدید و زخم های پوستی وخیم، کاربرد دارد.

وی افزود: این پوست ها بیشتر شبیه درم و اِپی درم هستند که درحال حاضر مرحله کارآزمایی بالینی فاز یک را با موفقیت پشت سرگذاشته و در حال بررسی مرحله کارآزمایی بالینی فاز 2 است.

ابراهیمی با بیان اینکه کشور های معدودی در جهان پوست های تک لایه و دولایه را تولید کرده اند گفت: تکنولوژی شبیه سازی پوست، تنها در یک تا دو کشور در دنیا وجود دارد.

عضو هییت علمی پژوهشگاه رویان اضافه کرد: درحال حاضر فقط کشور آمریکا و دو کشور اروپایی توانسته اند به صورت گسترده از این تکنولوژی استفاده کنند.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کسب مجوز استفاده از پوست های تک لایه و دولایه برای درمان بیماری های پوستی"، کلیک کنید.