آزمون کنکور جشنواره بزرگ علمی کشور است

راکو/لرستان رییس دانشگاه لرستان گفت: آزمون کنکور سراسری، جشنواره بزرگ علمی کشور است.

علی نظری سوم اردیبهشت اظهار کرد: نوبت اول آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در استان لرستان 6 و 7 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

وی بیان کرد: در استان لرستان برای نوبت اول آزمون سراسری کنکور، 35 هزار و 561 نفر داوطلب ثبت نام کرده اند که 63 درصد زن و 37 درصد مرد هستند.

نظری ادامه داد: داوطلبان در گروه های ریاضی، انسانی، تجربی، زبان و هنر، به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: حوزه های آزمون دانشگاه لرستان نیز آمادگی کامل برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری کنکور را دارند و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رییس دانشگاه لرستان افزود: در مجموع حوزه های آزمون دانشگاه لرستان، 7980 داوطلب به رقابت می پردازند که 53 درصدشان، زن هستند.

نظری بیان کرد: در کل استان لرستان، بیشترین تعداد داوطلب متعلق به گروه علوم تجربی با 19 هزار و 151 نفر و کمترین تعداد داوطلب مربوط به گروه هنر با 839 نفر داوطلب است.

وی ادامه داد: بعد از گروه علوم تجربی، رتبه دوم تعداد داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری در استان لرستان را گروه علوم انسانی با 12 هزار و 345 نفر داوطلب داراست.

رییس دانشگاه لرستان تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم نوبت اول آزمون کنکور سراسری به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا داوطلبان با نهایت آرامش و بدون استرس، در این رقابت و جشنواره بزرگ علمی کشور شرکت کنند.

نظری گفت: نوبت دوم آزمون سراسری کنکور نیز در تاریخ های 7 و 8 تیرماه 1403 برگزار می شود.

پایان خبر راکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آزمون کنکور جشنواره بزرگ علمی کشور است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آزمون کنکور جشنواره بزرگ علمی کشور است"، کلیک کنید.